krock


Igår hämtade pappa mig efter träningen (som förövrigt var sjukt jobbig!), jag övningskörde hem & vi satt och pratade.
Mamma & Pappa hade varit i Jönköping och köpt en bil som de ska hämta på fredag. SÅ sa pappa att det var perfekt för nu "har vi två bilar till du tar körkort"
Jag skulle ju till Ellen, så jag stannade utanför hennes hus och pappa tog över ratten.
Jag var hos ellen i kankse 25 minuter och när jag ska gå där i från sen, så ser jag att det är en ambulans på vägen
Så jag säger till Ellen: " kolla en ambulans, usch, jag måste gå förbi den"
Sen ser jag att vår bil står där
Jag får paniken och springer, har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv! Både mamma & pappa är där, 3 ambulanser (2 åker när jag kommer), en brandbil & 2 polisbilar.
När pappa skulle köra ut från vägen där Ellen bor, hade det kommit en motorcykel körandes i typ 90 ( på en 50 väg) missat högerregeln och kört rätt in i vår bil. Bilen blev helt kvaddad, (MIN BIL!) och motorcykeln hade flygit en bit. Killen som körde hade tydligen haft jätteont och blödde från ena benet (troligen benbrott) Pappa använde min ryggsäck som jag lämnat i bilen som kudde för honom (när ambulansen hämtade honom, tog de med min väska :o ) Pappa var riktigt skakad och jag var skiträdd.
Så jävla läskigt, vi pratade på vägen hem om hur bra det skulle bli nu, och så händer detta. HELT CP!
När vi gick från olycksplatsen sa pappa att han tyckte att motorcykel-killen luktade sprit..
& på kvällen ringde polisen till oss och sa att motorcykel-killen var misstänkt för rattfylleri... jag blir så förbannad!
Han hade tydligen vägrat uppge sitt namn och sånt på olycksplatsen så det var ju något han döljde.. "/

missad högerregel, fortkörning & rattfylleri

Jag hoppas att vårt & hans försäkringsbolag gör upp något bra så att vi kan få pengar för bilen.
Vafan, det var ju inte vårt fel någonting ju :O
(det stod i smp idag ;P)



Jobbar idag med , & idag går det faktikst fort, för idag är Malin glad inte tjurig ;D
& efter jobbet ska jag till Sanna ! :D
Kan inte bli mycket bättre :)


Kommentarer
Postat av: QUEENIEQUEENIE

Kom med den bästa anledningen till varför kassörskor kan vägra sälja tobak & öl till 60-90åringar, och jag länkar din blogg i 10 dagar? LÄS MER HÄR: http://metrobloggen.se/queenie

2008-07-09 @ 12:30:19
URL: http://metrobloggen.se/queenie
Postat av: Sanna

Haha, skrev du mailet till mig eller blogginlägget först? ;D

Ska bli bra att du följer med mig hem idag iaf <3 :)

2008-07-09 @ 14:28:23
Postat av: johanna

shit pommes vad läskigt :O

2008-07-14 @ 23:26:39
URL: http://johannay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0