as the snow falls

Det är inte bara i Davids blogg som det snöar. Numera är det vitt, kallt och härligt ute. Det blir ljusare, mysigare och juligare. Toppen, som Maria Montazami skulle sagt. Var ute på lunchen idag och köpte en klänning, och konstaterade att Uggs faktiskt är riktiga skitskor när det är snö ute. Skithala och jobbiga att ha på sig. Fick spänna hela benen för att fötterna skulle ligga rätt i skorna och för att jag skulle stå på benen hela vägen från KappAhl och till jobbis. Jag måste sett ut som Bambi på hal is.

9 dagar till julafton idag. En vecka till ledighet. Jag längtar så sjukt mycket, för jag är så trött!
Imorgon ska jag ut och äta med jobbet, akropolis blir det och det kan ju aldrig bli fel det. På torsdag är det julbord med jobbet, i Asa. Hör ni hur vuxet det låter? Julbord med jobbet. Lite vuxnare än studentfest, som det är idag. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna hade varit ute och skakat lite rumpa med andra studenter utklädd till ren.

I helgen ska jag laga kycklingpaj och fruktsallad till mina kära vänner som kommer över på middag med julklappsbyte. Ska bli mycket trevligt! Adam ska dessutom vara hos mig hela helgen. Supermysigt!!

På måndag efter jobbet åker jag och bilen förmodligen ut till Sanna och ger henne sin julklapp och myser lite. Det ska bli mysigt och jag saknar henne.

& sen är det äntligen tisdag. Jag jobbar i fyra timmar, 6-10, och sen åker jag till Strömsnäsbruk.
Förstår ni vad nära det är?

Ta hand om er. Åk lite pulka. Kasta snöbollar.
Kram, Erika

hm, min mobil gjorde snön röd :O







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0