Dear Grandpa,

Jag saknar dig.

Jag minns den gången för så många år sedan då det ringde på dörren, jag öppnade och såg din klocka, stängde dörren av chock. Din klocka var allt jag behövde se för att veta att det var du. Jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle göra, så jag stängde dörren.

Många gånger nu när det ringer på dörren och vi inte väntar oss att någon ska komma så kommer tanken så ofta, hoppas det är morfar! men när jag gläntar på dörren, så är det inte din klocka jag ser. Varenda gång blir jag besviken, även fast jag inte hade någon som helst anledning att tro att det skulle vara du.

Jag önskar att du kommer ner hit till jul, det är min enda riktiga önskar till denna julen. Jag vill att du kommer ner och hjälper mig göra knäck, spelar bingo den 23:e och retas med mig. Jag vill följa med dig på julottan och jag vill åka och hämta dig vid tåget när du kommer med din stora gröna, lätta resväska. Jag önskar att du kunde förstå hur mycket jag behöver dig och hur viktigt det är för mig att faktiskt få träffa dig. 

Jag älskar dig Morfar & jag vill inget hellre än att få väcka dig på julaftonsmorgon med en stor kram.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0